Ekrany LED - innowacja warta dużych nakładów, czy inwestycyjna ruletka?

Dosłownie kilka lat temu zapanował trend w reklamowaniu się przez instalowanie przy ulicach miast i mniejszych miejscowości ekranów LED. Przeznaczone jako multimedialny i wielkoformatowy przekaz reklamy mają do dziś to samo zadanie - dotarcie do szerokiej ilości klientów. Czy możemy jednak uznać tą strategię za skuteczną także dzisiaj?
Ekran LED w niewielkich rozmiarach (choćby 25x100 cm) to koszt rzędu półtora, dwóch tysięcy złotych.


Najskromniejszą odmianą LED są tablice, na których emituje się krótkie teksty sprzedażowe czy ogłoszenia. Za sprzęt, który pokazuje przechodniom pasek ogłoszeniowy inwestor musi w najlepszym rozrachunku tysiąc złotych. W kwestii ekranów, jeśli chodzi o animacje zarazem wzrasta powierzchnia reklamowa, a z nią koszty przedsięwzięcia.

Wzrokowo atrakcyjne, przyciągające oko telebimy LED wykorzystuje się jako ważne narzędzie do promowania usług i produktów

ekran led
Opracowanie: craftivist collective
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Zarówno w mieście wojewódzkim jak i powiatowym ten rodzaj reklamy spotyka się z odzewem zainteresowanych klientów (medas-media). Przy wyliczaniu kosztów takiej inwestycji w telebim warto wcześniej zaczerpnąć rady ekspertów zajmujących się ekranami, zestawić parametry, szczególnie zużycia prądu.

Wielu marketingowców twierdzi, że wypromowanie przez ekran LED gwarantuje większy odzew niż tradycyjna forma „nieruchomej” reklamy, czyli plakaty i billboardy. Studium przypadków pozwoli na stwierdzenie o większym odzewie na korzyść ekranów LED o kilkaset procent! Jednakże fachowcy od reklamy mający relacje właścicieli takich ekranów nie stwierdzą, że wszyscy klienci są zadowoleni z tego sposobu perswazji, np. medas-media. Parę metrów kwadratowych powierzchni na reklamę produktów to koszt 5-7 tysięcy złotych, co jak się okazuje, nie od razu zwróci się w oczekiwanym przez inwestorów czasie.


Przy planowaniu zakupu i lokowaniu w miejscowości tablicy LED istotne jest, w miarę możliwości i przy uwzględnieniu istniejącej infrastruktury, skrupulatne przemyślenie sposobu rozmieszczenia. W dużych miastach sprawę komplikuje sytuacja, w której potocznie mówiąc „ekran goni ekran”, a w zagęszczonej konfiguracji, niełatwo o wybicie się. Przy konkurencji na małej powierzchni o „zwycięstwie” marketingowym zwykle przeważa wielkość ekranu LED.
05-02-2018
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.