Czy tzw. programy lojalnościowe mogą być skuteczne?

Programy lojalnościowe na stałe wpisały się w taktykę wielu polskich firm, które dojrzały zyski płynące z ich realizacji.


Od wyboru grupy docelowej zależy, jak będzie wyglądała akcja, bowiem programy B2B nieco różnią się od siebie.


billboardy
Opracowanie: genebrooks
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com


Kolejne tematy

O ile jesteś w trakcie kupowania mieszkania to obejrzyj przede wszystkim nowe mieszkania prosto od dewelopera

nowe mieszkania
Opracowanie: Elliott Brown
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Jeżeli jesteś na etapie zakupu własnego M to już w tej chwili powinieneś zobaczyć na które mieszkanie warto się zdecydować. Ofert odnośnie zbycia jest bardzo dużo, jednakże należy wiedzieć, które z nich są warte Twojej uwagi. Aktualnie na rozmaitych stronach pokazuje się co dzień wiele nowiutkich ofert dotyczących sprzedaży, bądź wynajmu mieszkań. W związku z tym pierwszą decyzją winno być to czy chcesz wynająć czy zakupić mieszkanko dla własnej rodziny.


Szczęściem na rynku funkcjonują kompetentne firmy, które specjalizują się w przygotowaniu a także kierowaniu programami lojalnościowymi. Ich erudycja a także doświadczenie pozwalają stworzyć ciekawy projekt, który przyciągnie uczestników a także utrzyma ich aktywność na długo. Lojalnościowe programy mogą służyć rozmaitym celom. Zwykle wykorzystywane są między innymi do budowania pozycji rynkowej, zdobywania nowych i retencji obecnych klientów czy też utrzymania z nimi ciągłej komunikacji. Wszystko zależy od tego, na jakim etapie rozwoju jest organizacja i poszczególne produkty, z jakimi ograniczeniami rynkowymi firma się spotyka czy od poziomu konkurencyjności w konkretnej branży. Jednakże ażeby projekt wsparcia sprzedaży spełniał swoje funkcje, powinien być interesujący, angażujący, ale przede wszystkim zapewniać rzeczywistą korzyść.


Podstawą przygotowań jest wspomniane zdefiniowanie celu działania – najlepiej spójnego ze strategią firmy, lecz również odpowiedni dobór docelowej grupy, do której projekt będzie skierowany. Od tego zależy metoda jego komunikacji, dobór mechanizmu i dobór nagród. Jednakże czy można przygotować jeden program kierowany do tak zróżnicowanych adresatów? Wszystko zależy od segmentu, w którym funkcjonujemy.


Jednak obojętnie, czy program jest skierowany do partnerów biznesowych, bądź do klientów, jedno jest pewne, liczy się rezultat końcowy, zdobycie konkretnych wskaźników albo zwrotu z inwestycji.
29-12-2017
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.