Czy tzw. programy lojalnościowe mogą być skuteczne?

Programy lojalnościowe na stałe wpisały się w taktykę wielu polskich firm, które dojrzały zyski płynące z ich realizacji.


Od wyboru grupy docelowej zależy, jak będzie wyglądała akcja, bowiem programy B2B nieco różnią się od siebie.


billboardy
Opracowanie: genebrooks
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com


Kolejne tematy

W stolicy bez problemu znajdziemy kompetentnego rzeczoznawcę

na sali weselnej
Opracowanie: Данила Артемович
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
W wypadku gdy chcemy oszacować wartość nieruchomości, to powinniśmy zwrócić się do rzeczoznawcy mającego odpowiednie uprawnienia. W stolicy bez problemu odnajdziemy taką osobę.


Jeżeli potrzebny nam będzie rzeczoznawca nieruchomości Warszawa jest miastem, w którym bez najmniejszego kłopotu znajdziemy mnóstwo tych specjalistów.


Szczęściem na rynku funkcjonują kompetentne firmy, które specjalizują się w przygotowaniu a także kierowaniu programami lojalnościowymi. Ich erudycja a także doświadczenie pozwalają stworzyć ciekawy projekt, który przyciągnie uczestników a także utrzyma ich aktywność na długo. Lojalnościowe programy mogą służyć rozmaitym celom. Zwykle wykorzystywane są między innymi do budowania pozycji rynkowej, zdobywania nowych i retencji obecnych klientów czy też utrzymania z nimi ciągłej komunikacji. Wszystko zależy od tego, na jakim etapie rozwoju jest organizacja i poszczególne produkty, z jakimi ograniczeniami rynkowymi firma się spotyka czy od poziomu konkurencyjności w konkretnej branży. Jednakże ażeby projekt wsparcia sprzedaży spełniał swoje funkcje, powinien być interesujący, angażujący, ale przede wszystkim zapewniać rzeczywistą korzyść.


Podstawą przygotowań jest wspomniane zdefiniowanie celu działania – najlepiej spójnego ze strategią firmy, lecz również odpowiedni dobór docelowej grupy, do której projekt będzie skierowany. Od tego zależy metoda jego komunikacji, dobór mechanizmu i dobór nagród. Jednakże czy można przygotować jeden program kierowany do tak zróżnicowanych adresatów? Wszystko zależy od segmentu, w którym funkcjonujemy.
1 2
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.