Czy tzw. programy lojalnościowe mogą być skuteczne?

Programy lojalnościowe na stałe wpisały się w taktykę wielu polskich firm, które dojrzały zyski płynące z ich realizacji.


Od wyboru grupy docelowej zależy, jak będzie wyglądała akcja, bowiem programy B2B nieco różnią się od siebie.


billboardy
Opracowanie: genebrooks
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com


Kolejne tematy

O ile jesteś w trakcie kupowania mieszkania to obejrzyj przede wszystkim nowe mieszkania prosto od dewelopera

nowe mieszkania
Opracowanie: Elliott Brown
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Jeżeli jesteś na etapie nabywania własnego M to już dzisiaj powinieneś dowiedzieć się na jakie mieszkanie trzeba się zdecydować. Propozycji odnośnie sprzedaży jest całe mnóstwo, jednak trzeba wiedzieć, które z nich są godne Twojej uwagi. Aktualnie na rozlicznych stronach pokazuje się co dzień multum nowych ofert dotyczących sprzedaży, albo wynajmu mieszkań. Dlatego pierwszą decyzją winno być to czy pragniesz dzierżawić czy zakupić mieszkanko dla swojej rodziny.


Szczęściem na rynku funkcjonują kompetentne firmy, które specjalizują się w przygotowaniu a także kierowaniu programami lojalnościowymi. Ich erudycja a także doświadczenie pozwalają stworzyć ciekawy projekt, który przyciągnie uczestników a także utrzyma ich aktywność na długo. Lojalnościowe programy mogą służyć rozmaitym celom. Zwykle wykorzystywane są między innymi do budowania pozycji rynkowej, zdobywania nowych i retencji obecnych klientów czy też utrzymania z nimi ciągłej komunikacji. Wszystko zależy od tego, na jakim etapie rozwoju jest organizacja i poszczególne produkty, z jakimi ograniczeniami rynkowymi firma się spotyka czy od poziomu konkurencyjności w konkretnej branży. Jednakże ażeby projekt wsparcia sprzedaży spełniał swoje funkcje, powinien być interesujący, angażujący, ale przede wszystkim zapewniać rzeczywistą korzyść.


Podstawą przygotowań jest wspomniane zdefiniowanie celu działania – najlepiej spójnego ze strategią firmy, lecz również odpowiedni dobór docelowej grupy, do której projekt będzie skierowany. Od tego zależy metoda jego komunikacji, dobór mechanizmu i dobór nagród. Jednakże czy można przygotować jeden program kierowany do tak zróżnicowanych adresatów? Wszystko zależy od segmentu, w którym funkcjonujemy.
1 2
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.