Czy tzw. programy lojalnościowe mogą być skuteczne?

Programy lojalnościowe na stałe wpisały się w taktykę wielu polskich firm, które dojrzały zyski płynące z ich realizacji.


Od wyboru grupy docelowej zależy, jak będzie wyglądała akcja, bowiem programy B2B nieco różnią się od siebie.


billboardy
Opracowanie: genebrooks
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com


Kolejne tematy

Handel z Chin coraz częściej jest wykorzystywany

Krem
Opracowanie: ビッグアップジャパン
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Szukamy tanich a odpowiednich przedmiotów, ponieważ wtedy mamy szansę mniej za nie zapłacić, a korzystać przez sporo czasu. Przez to także poszukujemy zagranicznych rynków, które oferują nam swoje produkty na wysokim poziomie.


Czy proponowany nam jest handel z Chin?


Cały czas będą poszukiwane korzystniejsze rozwiązania, które spowodują, że klient mniej będzie zmuszony zapłacić za swój towar.


Szczęściem na rynku funkcjonują kompetentne firmy, które specjalizują się w przygotowaniu a także kierowaniu programami lojalnościowymi. Ich erudycja a także doświadczenie pozwalają stworzyć ciekawy projekt, który przyciągnie uczestników a także utrzyma ich aktywność na długo. Lojalnościowe programy mogą służyć rozmaitym celom. Zwykle wykorzystywane są między innymi do budowania pozycji rynkowej, zdobywania nowych i retencji obecnych klientów czy też utrzymania z nimi ciągłej komunikacji. Wszystko zależy od tego, na jakim etapie rozwoju jest organizacja i poszczególne produkty, z jakimi ograniczeniami rynkowymi firma się spotyka czy od poziomu konkurencyjności w konkretnej branży. Jednakże ażeby projekt wsparcia sprzedaży spełniał swoje funkcje, powinien być interesujący, angażujący, ale przede wszystkim zapewniać rzeczywistą korzyść.


Podstawą przygotowań jest wspomniane zdefiniowanie celu działania – najlepiej spójnego ze strategią firmy, lecz również odpowiedni dobór docelowej grupy, do której projekt będzie skierowany. Od tego zależy metoda jego komunikacji, dobór mechanizmu i dobór nagród. Jednakże czy można przygotować jeden program kierowany do tak zróżnicowanych adresatów? Wszystko zależy od segmentu, w którym funkcjonujemy.


Jednak obojętnie, czy program jest skierowany do partnerów biznesowych, bądź do klientów, jedno jest pewne, liczy się rezultat końcowy, zdobycie konkretnych wskaźników albo zwrotu z inwestycji.
29-12-2017
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.