Nadchodzący koniec roku dla dużej części właścicieli samochodów oznacza konieczność odwiedzenia warsztatu w celu zmiany
opon z letnich na zimówki. W naszym kraju najbardziej popularne jest posiadanie dwóch kompletów ogumienia, czyli zestawu na zimę oraz lato. Wiąże się to z faktem, że opony na te pory roku mają całkowicie odmienne parametry. Zimowe opony przede wszystkim mają znacznie miększą mieszankę gumy.

Opracowanie: Powhusku
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Dzięki temu zachowuje ona swoje właściwości nawet podczas największego mrozu, lecz za to nie będzie się nadawać na wysokie temperatury, bo w szybkim tempie wtedy się zużywa. Za to mieszanka opon na lato jest znacznie twardsza, dzięki czemu mało ściera się jak jest gorąco. Jednak już ujemnych temperaturach twardnieje w takim stopniu, że uniemożliwia bezpieczną jazdę. Kolejną różnicą między oponami zimowymi i letnimi jest profil
bieżnika.
Jeśli ciekawi Cię tematyka poruszana w tym tekście, sprawdź pełną ofertę (
https://www.motolegend.pl/buty-motocyklowe-turystyczne), a na pewno będzie ona dla Ciebie warta zainteresowania.
Opony zimowe mają specjalne nacięcia, nazywane też potocznie lamelkami, dzięki nim opona dobrze radzi sobie na śniegu i lodzie. Lamelki w dużym stopniu polepszają właściwości trakcyjne, i opony letnie, jakie ich nie mają, po prostu znacznie gorzej będą sobie radzić na takich nawierzchniach.
Widać więc, że opony należy wymieniać, nie tylko z powodu bezpieczeństwa, ale także
finansowych. I faktycznie świadomość wśród naszych kierowców bardzo się zwiększa w tej kwestii, choć

Opracowanie: iStock
Na podstawie danych z: iStock
niekiedy jeszcze mocno szwankuje organizacja. Sporo osób wymianę opon pozostawia sobie na ostatnią chwilę, i gdy okazuje się, że pewnego dnia ma spaść śnieg, to wszyscy rzucają się do serwisów z oponami. Autor: