Tylna belka skrętna, zw. również belką skrętną czy też nośną jest typowym elementem zawieszenia auta w samochodach francuskich: CITroen czy Renault.
Charakterystyczną jej cechą jest prosta oraz kompaktowa budowa oparta na sztywnej belce, jaka łączy 2 koła.

Źródło: http://www.flickr.com

Źródło: http://www.flickr.com
Belka skrętna składa się z wielu elementów. Składne razem stanowią całość belki. Najważniejszą jej częścią jest więcej i więcej nośna, zw. poprzecznicą. Do niej są dodane inne fragmenty. Do poprzecznicy wprasowane są tak zwane czopy poprzeczki razem z trawersami. Trawersy to wąsy mocujące do jakich montuje się mocujące poduszki. Pełnią funkcję dodatkowej amortyzacji, chronią nadwozie czterokołowca przed obijaniem się poprzeczki o karoserię. Dodatkowymi elementami belki są łożyska igiełkowe. Do nich montuje się wahacze wraz z czopami kół. Na nich usytuowane są piasty koła. Wahacze połączone są za pomocą drążków skrętnych. Zależnie od modelu oraz marki auta są to dwa albo cztery pręty gwintowane stworzone z wysokiej jakości stali. Spełniają one rolę sprężyn w autach, które są wyposażone w belkę skrętną.
Wszelkie fragmenty zawieszenia belki podlegają ogromnym obciążeniom w czasie jazdy. Są one też narażone na niepomyślne warunki zewnętrzne naszych dróg: woda, zanieczyszczenia i pył. Tego typu elementy mają wpływ na zużycie lub uszkodzenie układu zawieszenia. Defekty objawiają się chrobotaniem, trzeszczeniem lub stukaniem w tylnej części czterokołowca. Jeśli kierowca zauważy zbytnie nachylenie kół w kierunku środka czterokołowca, momentalnie powinien się udać do warsztatu samochodowego celem wyeliminowania usterki powiązanej z tylnym zawieszeniem układu.
Reperacja bądź regeneracja tylnej belki skrętnej polega na wymianie uszkodzonych elementów a także przywróceniu belki do podobnego, jak była nowiuteńka. Regenerację takową cechuje stosunkowo niska cena tylna belka po regeneracji posłużyć może nam następnych parę lat.