Działające w Polsce tzw. systemy partnerskie to w większości wypadków umowy o współpracy handlowej, dystrybucji artykułów czy też usług, w celu ich sprzedaży przez kooperanta na własny rachunek. Kooperant w zamian za wizualizację zgodną ze standardami sieci dostaje od fabrykanta bądź dystrybutora lepsze warunki handlowe.

Franczyza z kolei oparta jest na prawnych aktach takich jak ustawa o chronieniu konkurencji oraz konsumentów i na regulacjach unijnych. Prawidłowo przygotowany układ franczyzowy charakteryzuje się kompleksowością, to znaczy skrupulatnym przedstawieniem modelu współpracy miedzy franczyzobiorcą i franczyzodawcą.
Zajrzyj na naszą kolejną stronę, a tam znajdziesz atrakcyjny bieżący wpis (http://www.studioprinter.pl/reklamy-trzebnica/) na wybrany temat. Oczekują na Ciebie dodatkowe informacje.
Rzecz jasna z natury rzeczy porozumienie franczyzowe stawia franczyzodawcę na uprzywilejowanej pozycji. Wypływa to z faktu, iż franczyzodawca musi w dobry sposób ochronić własne know-how, innymi słowy wiedzę na temat prowadzenia interesu w zgodny sposób z opracowanymi standardami. Nie znaczy to jednakże, że franczyzbiorca zostaje zupełnie ubezwłasnowolniony, jak się czasem mniema.
Doświadczenie pokazuje niemniej jednak, iż w pewnej części umów brakuje norm rozsądzania kwestii spornych w modelu kooperacji między stronami (określenie realnych do wystąpienia obszarów konfliktowych a także metod ich rozstrzygania). Może prowadzić to do impasu w dwustronnych stosunkach uczestników układu i jałowych przewodów sądowych.